De CX Game is een perfect hulpmiddel om in te zetten
- in een (cultuur)verandertraject met sterke klantfocus
- bij uitrol van een nieuwe klant(contact)strategie, waardoor deze gelijk gaat leven
- als ondersteuning bij de implementatie van een Voice-of-the-Customer- of CRM- programma
- in Agile- en Leanomgevingen om de klant een stem te geven
- bij onboarding van nieuwe medewerkers, zodat je hen ook direct in klantfocus onderdompelt
Wij leiden een aantal medewerkers op tot facilitator zodat jullie de CX Game (live of online) in-house kunnen spelen. Zo heb je zelf de verandering in de hand en ben je niet afhankelijk van anderen. Afhankelijk van de doelstelling, het gewenste resultaat en omvang van je organisatie stellen we een passend programma samen met op maat gemaakte vragen en opdrachten.
The Customer Experience Game is een bordspel dat bijdraagt aan het vergroten van de bewustwording van klantbeleving bij medewerkers. Teams voeren onder tijdsdruk vragen en opdrachten uit. Een ervaren facilitator begeleidt het spel, legt de spelregels uit en stelt de vragen. De facilitator is tevens tijdsbewaker, jury en inspirator.
We maken de vragen en opdrachten op maat, zodat ze passen bij jullie doel en bedrijfssituatie. We behandelen de drie belangrijkste customer experience thema’s:
Na afloop weten jullie beter hoe het ervoor staat qua customer experience in jullie bedrijf, hebben jullie kennis uitgewisseld, inspiratie opgedaan en misschien wel concrete ideeën om de volgende stap te zetten.
- Jullie nieuwe klant(contact)strategie gaat leven.
- De rol van een VoC programma of implementatie van CRM wordt duidelijker.
- Medewerkers weten beter wat zij zelf kunnen bijdragen om een onderscheidende beleving te bieden.
Daarnaast staan jullie als team sterker, jullie leren elkaar namelijk ook beter kennen. En heel belangrijk: jullie hebben veel plezier gehad!