The Game Als Kickstart Voor Een Verandertraject!

De CX Game is een perfect hulpmiddel om in te zetten

  • in een (cultuur)verandertraject met sterke klantfocus
  • bij uitrol van een nieuwe klant(contact)strategie, waardoor deze gelijk gaat leven
  • als ondersteuning bij de implementatie van een Voice-of-the-Customer- of CRM- programma
  • in Agile- en Leanomgevingen om de klant een stem te geven
  • bij onboarding van nieuwe medewerkers, zodat je hen ook direct in klantfocus onderdompelt

Wij leiden een aantal medewerkers op tot facilitator zodat jullie de CX Game in-house kunnen spelen. Zo heb je zelf de verandering in de hand en ben je niet afhankelijk van anderen. Afhankelijk van de doelstelling, het gewenste resultaat en omvang van je organisatie stellen we een passend programma samen met op maat gemaakte vragen en opdrachten.

Laat Klantgerichtheid Leven In Je Organisatie

The Customer Experience Game is een bordspel dat bijdraagt aan het vergroten van de bewustwording van klantbeleving bij medewerkers. Teams voeren onder tijdsdruk vragen en opdrachten uit. Een ervaren facilitator begeleidt het spel, legt de spelregels uit en stelt de vragen. De facilitator is tevens tijdsbewaker, jury en inspirator.

We maken de vragen en opdrachten op maat, zodat ze passen bij jullie doel en bedrijfssituatie. We behandelen de drie belangrijkste customer experience thema’s:

  • null
    Voice of the Customer
  • null
    Brand Delivery in de Customer Journey
  • null
    Employee Ambassadorship

Na afloop weten jullie beter hoe het ervoor staat qua customer experience in jullie bedrijf, hebben jullie kennis uitgewisseld, inspiratie opgedaan en misschien wel concrete ideeën om de volgende stap te zetten.

  • Jullie nieuwe klant(contact)strategie gaat leven.
  • De rol van een VoC programma of implementatie van CRM wordt duidelijker.
  • Medewerkers weten beter wat zij zelf kunnen bijdragen om een onderscheidende beleving te bieden.

Daarnaast staan jullie als team sterker, jullie leren elkaar namelijk ook beter kennen. En heel belangrijk: jullie hebben veel plezier gehad!

Volg Deze Stappen En Je Hebt Je Eigen Changetool

Hoe gaat dat dan in zijn werk? Hieronder een voorbeeld hoe de opleiding tot facilitator en een eigen verandertool eruit kan zien.

  1. We starten met een kick-off sessie waarin jullie kort kennismaken met de Game. We bespreken het doel, het gewenste resultaat en de kenmerken van interne facilitators. Ervaren specialisten begeleiden de sessie, zij zijn ervaren in CX vraagstukken, verandertrajecten én de CX Game. Na afloop van de sessie stellen wij een passend programma samen.
  2. Na goedkeuring van het programma, maken we een CX Game op maat. Dit houdt in dat wij een set van vragen en opdrachten samenstellen die passen bij jullie organisatie, medewerkers en doel. We helpen waar nodig met het werven en uitnodigen van interne facilitators.
  3. Tijdens de trainingsdag spelen jullie onder leiding van CX Game specialisten de CX Game. De beoogde facilitators zijn dan zelf deelnemer. Daarna werken we samen verder aan een passende set met vragen en opdrachten. Na de lunch geven we verder uitleg over hoe de game gespeeld wordt en oefenen de facilitators met elkaar.
  4. Tijdens de training ontvangen de interne facilitators hun Toolkit: het afgesproken aantal spelborden inclusief pionnen, dobbelstenen en een handboek.
  5. Daarna gaan de getrainde facilitators zelf aan de slag. Na de 1ekeer dat er zelf is gespeeld, plannen we een intervisieafspraak in, om ervaringen uit te wisselen en verbeteringen door te voeren.

De kosten van het programma zijn afhankelijk van het aantal op te leiden interne facilitators en de scope van de verandering. Het opleiden van 6 facilitators bedraagt €11.500,- exclusief BTW, locatie en cateringkosten en inclusief 12 spelborden.

The Customer Experience Game is het resultaat van een samenwerkingsverband tussen Nienke Bloem en Babs Asselbergs. Voor meer informatie over de Game, neem contact op via een van onderstaande methoden of vul het contactformulier in.

Telefoonnummers

Nienke Bloem: 06-22216210

Babs Asselbergs: 06-17443249

E-mailadres

Irene@TheCustomerExperienceGame.nl

Neem Contact Met Ons Op