Waarom zou je op een vliegveld willen werken?

Dat vroegen mijn dochters zich af toen we naar IJsland vlogen en later weer terug naar Amsterdam. Veel medewerkers – met name bij de security – keken niet blij. Geen lachje kon eraf.   Mijn jongste dochter had nog nooit gevlogen, de oudste twee keer eerder. Tegen de veiligheidscontrole keken ze beiden het meest op.…

Lees meer

Auto huren voor je plezier?!

Naar deze regenboog heb ik zeker 45 minuten staan kijken. Hij werd steeds feller en uiteindelijk helemaal rond. Welkom in IJsland! Ik stond buiten te wachten op mijn reisgenoten die in de rij stonden om onze gehuurde auto’s mee te krijgen. Ik genoot! Mijn reisgenoten niet. Ze misten niet alleen dit warme en prachtige welkom.…

Lees meer

The difference is in the detail

“Thanks so much for taking our survey and for your kind words! Amazing to hear you had such a great stay and enjoyed our concept”.   Begin april woonde ik 1 nacht in Zoku. Zoku? Dat is? Zoku is een hotel. Maar hoezo wonen? Ja, het voelde als wonen. Hoezo dat?   Nou dat komt…

Lees meer

Be the reason why someone smiles today!

Hieperdepiep hoera! Na ruim 2,5 jaar mag de beugel van mijn oudste dochter eruit!   Bij de jongen naast haar is ‘t ook dé grote dag! De assistent die hem helpt, benadrukt dit nog eens stevig.   Mijn dochter gaat liggen en het technische verhaal gaat van start. Goed hoor dat ze stap voor stap…

Lees meer

Voorpret, net zo leuk als het werkelijke moment!

Samen met vrienden organiseren we een paar keer jaar zelf een wijnproeverij. De mannen zoeken de wijn uit, de vrouwen koken bijpassend gerechten. Omdat we dit al een paar jaar doen, hebben we de geijkte wijnen en bekende landen wel gehad. De lat ligt steeds hoger, dus zoeken we online naar nieuwe wijnen uit voor…

Lees meer

Wat je geeft krijg je terug!

Het is woensdagochtend, het giet buiten. Ik zit droog in tramlijn 13 en reis van het uiterste westen van Amsterdam naar het Centraal Station. De conductrice begroet iedereen die instapt met een stralende lach:  “Goedemorgen, welkom, kom binnen.”   Een lach verschijnt op ieders kletsnatte gezicht. Ongeacht het aantal mensen dat instapt, ze blijft dit…

Lees meer

Zonder drank toch een kater!

Afgelopen zomer was ik op vakantie in Zweden. Tijdens de overtocht naar Denemarken ontvangen we een sms van onze provider dat de satellietverbinding is ingeschakeld en dat bellen en internetten extra (lees: veel) geld kost. In mijn geval zat ik al zeker 1,5 uur op die boot toen ik die sms ontving. Mijn telefoon gaf…

Lees meer

Dat kan persoonlijker en makkelijker!

De mussen vallen nog van het dak buiten in September. Maar de jaarlijkse onderhoudsbeurt van onze verwarmingsketel staat weer voor de deur. Tegenwoordig ontvangen we in plaats van een brief, een mail met de afspraak.  Het onderwerp van de mail is “Werkbon 1819500 Jaarlijks onderhoud voor familie van de Noort”. Hé, ze kennen ons, denk…

Lees meer

Tea please! Green, just green!

Wil je koffie, cappuccino, espresso? Thee graag. Liefst groene. Echt groene zonder citroen of andere smaak.   Als échte theeliefhebber geniet ik van losse thee, verse gember thee of bijzondere merken. Thee die niet alleen qua smaak een beleving is, maar die ook mooi vormgegeven zakjes heeft. Het toppunt van theebeleving vind ik een theepotje.…

Lees meer

Rij mono!

Met deze campagne wil de overheid aandacht vragen voor het pure autorijden. Door je aandacht op één ding – namelijk de weg – te houden ben je minder snel afgeleid en dat voorkomt gevaarlijke situaties. Heb je die borden al eens gezien? Kun jij lezen wat erop staat? Ik kan ze niet lezen. Staat er…

Lees meer

Over de top?!

Ik heb besloten een blogserie te starten over klantbeleving. Ik vind het leuk om te schrijven. Mijn voelsprieten met betrekking tot klantbeleving staan continu aan. Of het nu een goede of slechte ervaring is. Noem het beroepsdeformatie. Ik deel die ervaringen graag, omdat ik vind dat het allemaal veel beter én leuker kan. Maar ook…

Lees meer

Engaging your people with CX: Introducing the Customer Experience Game

*This blog has been written by Ian Golding and was published on https://ijgolding.com/2017/08/09/engaging-people-cx-introducing-customer-experience-game/* A perennial problem for any Customer Experience Professional around the world is to find an effective way to engage people with the significance of the subject. Whilst many profess to ‘get’ Customer Experience (CX), they tend to do so instinctively, intuitively and accidentally.…

Lees meer

New partner

We are very proud to introduce to you our new Partner of The Customer Experience Game: Lynn Baker . As our international base is growing, we are so happy that Lynn, based in SOUTH AFRICA, is joining our circle of partners. She is speaker, CX expert and hosts customer journey mapping sessions. And as of…

Lees meer

Inspiratie en lol met The Customer Experience Game

*Deze blog is geschreven door Nanda Idink, namens The Touchables en is origineel gepubliceerd op https://thetouchables.squarespace.com/blog/2016/11/21/klantbeleving-ervaren-met-the-customer-experience-game* Op 17 november zaten we met 10 leden van The Touchables in het prachtige gebouw van Ricoh in Den Bosch om een spel te spelen. Niet zomaar een spel, maar THE CUSTOMER EXPERIENCE GAME, ontwikkeld door Nienke Bloem samen met…

Lees meer