“Leuk en leerzaam om op deze manier met collega’s samen te werken.
Wat een gave tool is Miro om met elkaar samen te werken.
Bedankt voor het faciliteren van deze leuke en leerzame middag.”
Nu we in korte tijd vijf online Customer Experience Games hebben gespeeld, kijken we anders naar onze beslissing van maart om niet online te gaan. Toen wisten we nog niet dat:
- Miro zoveel mogelijkheden heeft om een actieve en leuke workshop te geven
- we nog steeds zoveel mogelijk thuiswerken.
Door dat thuiswerken begint zo langzamerhand de verbinding met elkaar, met het bedrijf en soms zelfs met de klant, wat af te brokkelen. Laat dat nu precies de reden zijn waarom we in eerste instantie niet online wilden gaan. De kracht van de CX Game is namelijk niet alleen samen praten over de klant, elkaar inspireren en leren over klantbeleving. De kracht van de CX Game is juist óók en vooral een versterking van de onderlinge band.
Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit. We zoomen en teamen erop los. Heel vaak is dat eenrichtingsverkeer. Er wordt geluisterd en gepraat, maar echt leuk is dat op afstand al lang niet meer. Tenminste dat is wat we vaak horen.
Terwijl een goede online sessie
- heel actief kan zijn
- heel veel plezier oplevert
- én de onderlinge band tussen collega’s weer kan versterken
Dit hebben we inmiddels geleerd door de CX Game wél online te spelen. Teams hebben een leuke middag met elkaar en voelen zich weer verbonden. Bijkomend voordeel: er worden ervaringen gedeeld, deelnemers inspireren elkaar, leren van elkaar en over de klant. Daarnaast worden er ook nog eens geweldige ideeën bedacht om de klantbeleving te verbeteren.
Kijk eens naar deze ervaringen van deelnemers aan de CX Games. Dit zijn de leuke Miro-borden waar we online mee werken.
Dus! Zoek je een leuke online activiteit? Een die op maat gemaakt is voor je team en die gegarandeerd zorgt dat jullie actief plezier hebben met elkaar? En die jullie samen laat nadenken over hoe je de klantbeleving verder kunt verbeteren?
Dan is de online CX Game iets voor jouw team!
Je kunt met 9 tot 16 deelnemers tegelijkertijd spelen. Een workshop duurt 3 uur en de tijd is voorbij voor je het weet. Meer collega’s? Dan spelen we gelijktijdig met meerdere facilitators of we organiseren een Game week waarin iedere dag een team speelt!
Voor Berg Toys hebben we in het kader van de themamaand Klant Centraal een ‘CX Game maand’ gehouden. Gedurende de maand november hebben alle medewerkers de CX Game gespeeld, verdeeld over zes sessies. Op 1 december is de maand afgesloten met een virtueel event waarbij alle inzichten en toffe ideeën zijn gedeeld inclusief een advies aan de directie.
Praktisch:
- We spelen de CX Game in Miro en via Zoom praten we met elkaar (zowel plenair als in breakpoints rooms). Zo gauw in MS Teams breakouts mogelijk zijn, is Teams ook een optie.
- Voorafgaand aan de Game ontvangen alle deelnemers een link naar kennismaking met Miro. Zo zijn ze goed voorbereid, mochten ze Miro nog niet kennen.
- Na afloop ontvang je de output in pdf.
Wil je meer weten?
Neem contact met ons op en we denken graag met je mee!
Let’s play!
Let’s get connected!
Let’s give customers a better experience!